Intel NUC BXNUC10I5FNKPA3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Intel NUC BXNUC10I5FNKPA3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sylvesterrr 01-08-2022

Klein, snel maar met een min

Geschreven voor: Intel NUC BXNUC10I5FNKPA3

Superhandig apparaatje, pakweg 11x11 cm, dus je kan het overal neerzetten en ook makkelijk meenemen. Bovendien is het een lekker snel ding dat in no-time opstart en applicaties start en sluit,
Dat compacte formaat heeft ook een nadeel: de ventilator staat voortdurend te blazen en komt bij wat zwaardere toepassingen (video's bewerken e.d.) koelcapaciteit tekort. Dan schakelt het appaaraat zich keer op keer uit (hibernate) en kost het even tijd om te herstarten. Maar dan kan je in ieder geval wel doorgaan waar je gebleven was, ook als je bezig was een videobestand op te slaan.
Ik heb een ventilator in mijn werkkamer en als ik die er op richt is het probleem opgelost. Kleine tekortkoming dus, maar al met al ben ik wel tevreden.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Snelle processor
  • Snelle SSD
  • Voldoende geheugen
  • Best mooie videobeelden

Minpunten

• Beperkte SSD opslag
  • Onvoldoende koelcapaciteit

Sylvesterrr 11-12-2022

Met enig googelen heb ik ontdekt hoe het met dat "overheat" probleem zit. Er gaat na verloop van tijd stof ophopen tussen de ventilator en het moederbord. Dat kan je pas zien als je het apparaat open schroeft en het moederbord er uit haalt. Bij mij staat er een flinke dot stof in plus het roostertje was volledig verstopt met stof. Alles even schoongemaakt en nu start hij weer op zonder dat de ventilator meteen weer begint te blazen en kan ik van alles multitasken zonder "overheat" probleem. Maar ik vermoed dat deze schoonmaakoperatie niet de laatste zal zijn. Probleem hoe dan ook voorlopig opgelost.